ساعت و تاریخچه آن
نوشته شده توسط : محمد قاسمی

ساعت و تاریخچه آن

ساعت یکی از قدیمی ترین اختراع بشر است که نیاز اندازه گیری مداوم فواصل زمانی گالری عباسی کوتاه تر از واحدهای طبیعی یعنی : ( روز ، ماه و سال ) را برطرف خرید ساعت مچی می کند.

ساعت یک وسیله برای اندازه گیری ، نشان دادن و نگهداری زمان می باشد.

کلمه ی ساعت (Clock) از زبانهای محلی ( هلندی ، فرانسه و لاتین ) یعنی از کلما ت Clocca و Clagan که به معنی زنگ می باشند مشتق شده است .

ساعت شناسان و دیگر متخصصان، اصلاح ساعت را به معنی انحصاری یک دستگاه با مکانیسیمی خرید ساعت برای اعلام فواصل زمان به صورت شنیداری می شناسند که این دستگاه از طریق نواختن یک زنگ ، آلات موسیقی و یا یک ناقوس فواصل زمانی را بیان می کند.

در سنت قدیمی هر وسیله ای که برای بیان فواصل گالری عباسی زمانی به کار رود ولی فاقد صدا باشد را به عنوان یک زمان نگار ( زمان شمار) می شناختند.

 an image

درکاربرد عمومی امروزه یک ” ساعت” به هر وسیله ای برای اندازه گیری و نمایش خرید ساعت مچی زمان اطلاق می شود و اینکه امروزه ساعت های مچی و دیگر زمان شمار ها که می توانند توسط گالری عباسی یک نفر حمل و نقل شوند از ساعت های دیواری (Clocks) متمایز شده اند.

داستان کارخانه ساعت‌سازی سیکو از سال 1881 آغاز می‌شود، زمانی ساعت که کینتارو هاتوری، سرمایه‌گذار جوان ژاپنی یک مغازه ساعت فروشی در مرکز توکیو تاسیس نمود؛ خانه ساعت سیکوشا. سیکوشا در زبان ژاپنی به معنای "دقت" می‌باشد.

تاریخچه برند سیکو یک داستان 120ساله از نوآوری و خلاقیت می‌باشد. این داستان از سال 1892 آغاز می‌شود؛ زمانی که کینتارو هاتوری، موسس شرکت سیکو پس از یک دهه فعالیت در زمینه گالری عباسی فروش و تعمیرات ساعت، تصمیم به احداث کارخانه ساعت‌سازی خود گرفت. هاتوری جوان تصمیم داشت به یکی از پیشگامان صنعت ساعت تبدیل شود و در این راه یک شعار همیشگی داشت "سیکو باید همواره یک گام از رقبا پیش باشد، دقیقا یک گام. در این راه نه باید عجله داشت و نه متوقف ماند."

 

فراگیر شدن ارتباطات الکترونیک و گسترش امکانات فراهم شده بر بستر این ارتباطات، گالری عباسی را بر آن داشت تا اطلاعات و تجربیات خود را از این طریق در اختیار هموطنان عزیز قرار دهد. فرآیند گزینش گالری عباسی و خرید ساعت به عنوان کالایی به شدت تخصصی، پیچیدگی‌های فراوانی برای خریدار داشته و نیازمند استفاده از منابع و مشاوره‌های تخصصی و قابل اطمینان است؛ گالری عباسی مرجع تخصصی نقد و بررسی ساعت در ایران است که با معرفی و ارایه نام‌دارترین برندها و ساعت‌های جهان به نقد، بررسی و مقایسه برندها و ساعت‌ها پرداخته و از این طریق فرآیند گزینش و خرید ساعت را برای خرید ساعت مچی شما آسان می‌نماید. گالری عباسی طی همکاری نزدیک با توزیع کنندگان رسمی و شرکت‌های نمایندگی معتبر برندهای ساعت در ایران تلاش می‌کند نیازهای متفاوت خریدارن گرانقدر را به شایستگی برآورده سازد. کیفیت و سهولت استفاده از وبسایت گالری عباسی و خدمات ارایه شده در آن، همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات در گالری عباسی بوده است و واحد فناوری اطلاعات ما نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورد تا با ارایه باکیفیت‌ترین و به‌روزترین گالری عباسی سرویس‌های مبتنی بر وب و تسهیل تمامی فرآیندهای گزینش و خرید آنلاین، خدماتی شایسته و تجربه‌ای لذت بخش برای شما به ارمغان بیاورد

گالری ساعت عباسی در سال 1379 با هدف ارایه ساعت و زیورآلات اورجینال در سطح شهر کرج تاسیس گردید. در طول دوره‌ی فعالیت، این گالری موفق به اخذ نمایندگی جمعی از برترین برندهای بین‌المللی ساعت نظیر سیکو، تیسوت، امپریو آرمانی، رومانسون، کاسیو و ده‌ها برند معتبر دیگر گشته است. در گالری عباسی سعی شده مجموعه کاملی گالری عباسی از برندهای معتبر در کلاس اکونومی و لاکچری که در ایران دارای نمایندگی معتبر و خدمات پس از فروش مطلوب هستند، ارایه شود. همراهی با برندهای نام‌دار و معتبر نشان دهنده تعهد کاری گالری عباسی به خریداران گرانقدر و شفافیت کامل گالری است، چراکه اخذ نمایندگی برندهای معتبر خرید ساعت مچی نیازمند پایبندی به اصول و استانداردهای جهانی در عرضه، ارایه، فروش و خدمات پس از فروش کالاست. همچنین خریداری کالا از برندهای نام‌دار و بین‌المللی متضمن بهره‌مندی خریدار از امکانات و تسهیلات استاندارد و رقابتی در انجام فرآیندهای پیش از خرید گالری عباسی (شامل کسب اطلاع از مشخصات و ویژگی‌های فنی کالا، محدودیت‌های استفاده، شرایط ضمانت و خدمات پس از فروش، وضعیت نمایندگی برند در ایران و ...)، حین خرید (شامل چیدمان و عرضه استاندارد، ارایه مشاوره‌های تخصصی، ارایه تضمین‌های ملموس و کاربردی در رابطه با اصالت و قیمت کالا، تبیین کامل شرایط نگهداری و تعمیرات استاندارد و ...) و پس از خرید (شامل ارایه مشاوره خرید ساعت مچی فنی و تخصصی در رابطه با تنظیمات یا تعمیرات ساعت، تامین قطعات منفصله اصلی در صورت نیاز خریدار، ارایه تعمیرات تخصصی مطابق با استانداردهای بین‌المللی کمپانی سازنده ساعت توسط شرکت نمایندگی برند و ...) می‌باشد

منبع:

ساعت، ساعت مچی، ساعت مچی مردانه، ساعت مچی زنانه، ساعت دیواری، خرید ساعت

 





:: برچسب‌ها: ساعت، ساعت مچی، ساعت مچی مردانه، ساعت مچی زنانه، ساعت دیواری، خرید ساعت ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: